0item(s)

Din indkøbskurv er tom.

Product was successfully added to your shopping cart.

Handelsbetingelser

Levering

Du kan vælge mellem at få sendt din ordre hjem til dig selv, hjem til en du gerne vil give en gave eller til en valgfri GLS pakkeshop i dit nærområde.

Husk, at du også kan vælge at få dine pakker sendt til din arbejdsplads.

Din bestilling afsendes generelt hurtigst muligt og senest inden for 1-3 hverdage. Skulle leveringen mod forventning blive forsinket, vil du blive kontaktet. 

Der tages forbehold for prisstigninger, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte/udgåede varer, prisfejl og tastefejl. 

Bemærk: Vi pakker ikke møbler ind. 

OBS: Omkring jul, udsalg eller lignende kan der forekomme længere leveringstid. Vi anbefaler, at du bestiller julegaver i god tid, så du er sikker på at få dem leveret inden juleaften.

Vi leverer ikke varer ud på lørdage, søndage og helligdage.

Langt de fleste møbler leveres med fragtmand, da det er bestillingsvarer. Du kan derfor ikke vælge en bestemt dag eller en pakkeshop, du vil blive kontaktet af Bahnes kundeservice for aftale om levering.

 

Fragt

Afhentning i butik:

Bor du i nærheden af en Bahne butik, kan du også vælge at afhente dine bestilte varer i butikken – fragtfrit! Læs mere om at hente varer i Bahne butikker her

Fragtgebyr oversigt:

Ordrer tillægges fragtgebyr på 45,00 DKK ved levering til private adresser

Ordrer tillægges fragtgebyr på 25,00 DKK ved afhentning på udleveringssted

Ordrer tillægges fragtgebyr på 30,00 DKK ved levering til arbejdsplads / firma

Ordrer med levering til lande i EU tillægges fragt på kr. 200,00 DKK.

Ordrer med levering til lande uden for EU tillægges fragt på 300,00 DKK

Ordrer tillægges fragtgebyr på 200 DKK ved levering til Færøerne

Ved levering af møbler tillægges fragtgebyr på 350 DKK, medmindre andet er angivet på selve varen

Der leveres ikke møbler til udlandet

 

Hvis du fortryder dit køb

Når du handler på bahne.dk, giver vi dig 14 dages fortrydelsesret på alle varer  - fødevarer og fordærvelige varer undtaget. For alle andre varer end tøj, sko og accessories har du udvidet 30 dages fortrydelsesret, såfremt betingelserne nedenfor er opfyldt.

Dine vilkår for fortrydelse afhænger dels af, hvilke varer du har købt - samt hvornår du ønsker at fortryde dit køb. Afsnit A indeholder vilkårene for fortrydelse de første 14 dage efter dit køb, og afsnit B indeholder vilkårene for fortrydelse fra 14. dag og indtil 30 dage efter dit køb.

A - Vilkår for udnyttelse af fortrydelsesretten inden for de første 14 dage (gælder alle varer købt på bahne.dk - fødevarer dog undtaget):

Din fortrydelsesfrist udløber 14 dage efter den dag:

a)    Du har modtaget din vare

b)    får den sidste vare i fysisk besiddelse (når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis)

c)    får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse (når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele)

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Det er dig, som skal dokumentere rettidig meddelelse om fortrydelsen. Vi opfordrer dig derfor til at sende den til shop@bahne.dk. I din meddelelse om fortrydelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores fortrydelsesformular og sende med retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen - uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal således give Bahne meddelelse om, at du udnytter fortrydelsesretten. Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Returseddel skal vedlægges ved returnering af varer.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for møbler og større lamper.  Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig på 450 kr.

Varer der ikke tages retur:

Fødevarer og fordærvelige varer. Der vil derfor ikke være byttemærker på disse.

Møbler der tilpasses dine ønsker / speciel fremstilles (f.eks. stof til sofa, ben på spisebordsstol osv):

  • Tages ikke retur
  • Det ikke muligt at fortryde købet efter levering af det bestilte.
  • Det er ikke muligt at afbestille eller annullere sin ordre senere end 3 dage efter den er afgivet på bahne.dk

Læs mere her om betingelser for fortrydelse af køb

 

Hvis der er noget galt med varen

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.bahne.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen - afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?:

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid”, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder, efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig (under forudsætning af, at du reklamerer senest 24 måneder efter købet).

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Ved retur sendes varen til: 

Prime Cargo

Nordager 28, Terminal 3

6000 Kolding

Att.: Bahne Webshop

Møbler:

Møbler købt som standard vare, dvs. uden tilpasning efter eget ønske, der returneres skal aftales med Bahne Kundeservice på Tlf.: 3840 5001 eller e-mail: shop@bahne.dk

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

Når du returnerer varen, skal du vedlægge retursedlen, herpå bedes oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Klageadgang:

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til shop@bahne.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. En af betingelserne er, at du skal have rettet henvendelse til den erhvervsdrivende, inden du går videre med sagen:

Forbrugerklagenævnet

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsens vej 35

2500 Valby

Telefon: 4171 5000

www.kfst.dk

 

Generelle oplysninger

Bahne Sørensen A/S

Aktieselskab

CVR. nr. 10166896

Nytorv 9B 1 mf. 4200 Slagelse

Bahne Online

Fisketorvet, Kalvebod Brygge 59 1560 København V

e-mail: shop@bahne.dk

3840 5001

Etb. 1965