Handelsbetingelser

Når du handler på Bahne.dk får du tilsendt en ordrebekræftelse via mail, og når vi er klar til afsende din ordre eller at din Click & Collect ordre er klar til afhentning i butik, modtager du en mail. Ordren er først bindende, når vi sender en mail med bekræftelse på at vi er klar til at afsende ordren eller bekræftelse på at ordren er klar til afhentning i butik. Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på www.bahne.dk.
 
Bahnes webshop ejes og drives af
Bahne Sørensen A/S
CVR-nr. 10166896
Nytorv 9B, 1. tv
4200 Slagelse
Tlf. 38405001
kundeservice@bahne.dk


Betaling

På Bahne.dk kan du anvende følgende betalingsmidler: VISA/Dankort, MasterCard, American Express, Diners Club International, VISA, Maestro, VISA Electron, MobilePay, ViaBill og Bahne Gavekort.
Ved betaling med MasterCard Debit, VISA Debit, som er et debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Beløbet trækkes, når varen afsendes. Hvis der er bestilt flere varer i samme ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.


Levering

Vi tilbyder at levere varer til adresser i hele Danmark og ikke til udland. Din bestilling afsendes hurtigst muligt og leveres senest indenfor 1-3 hverdage. For nærmere information vedrørende levering af specifikke varer, se mere under den enkelte vare, som vil fremgå forud for køb af denne vare.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: Levering til Bring pakkeshop og Bring privatadresse. Større møbler sendes med fragtmand til kantsten efter aftale.

Vi tilbyder også express levering med Wolt, hvor du kan få leveret din ordre hurtigst muligt samme dag. Bemærk, at vi løbende åbner op for flere adresser, og at det i øjeblikket derfor kun er muligt til udvalgte adresser.

Du kan se vores leveringspriser her


Click & Collect

Du kan benytte dig af Click & Collect til alle vores 22 butikker og afhente efter 4 timer i åbningstid.

Nedenstående vilkår gælder for Click & Collect reservationer foretaget på Bahne.dk.

Når du har lagt en Click & Collect ordre på Bahne.dk, modtager du en ordrebekræftelse, hvori du informeres om, at pakken vil være klar til afhentning indenfor 4 timer i butikkens åbningstid, og du modtager en mail så snart den er klar. Herefter modtager du en mail om at din ordre er klar til afhentning. Ordren er først bindende, når du modtager mail om at den er klar til afhentning.

Din ordre skal afhentes i butikkens åbningstid inden for 48 timer efter, at du har modtaget mail om at din ordre er klar til afhentning. Herefter vil købet blive annulleret og reservationen af beløbet ophæves. Du er altid velkommen til at placere en ny ordre.

Placerer du ordren udenfor butikkens åbningstid, vil det være indenfor 4 timer når butikken åbner og herefter muligt at afhente inden 48 timer efter, at du har modtaget mail om at din ordre er klar til afhentning.

Såfremt ordren ikke er afhentet, forbeholder vi os retten til at annullere købet og ophæver reservationen af beløbet. Du er altid velkommen til at placere en ny ordre.

Hvis du ikke har modtaget en besked om at dit køb er klar til afhentning, kan du altid kontakte kundeservice, som kan hjælpe dig. Du kan finde kontaktoplysninger her.

Salg af alkohol

Vi gør opmærksom på at man skal være fyldt 18 år ved køb af alkohol.

Fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer.
Se detaljer for tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet ”tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Har du bestilt flere varer i samme ordre, men disse leveres enkeltvis, udløber fortrydelsesfristen fra 30 dage efter, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Udløber fristen på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Udvidede bytteregler for julegaver 2025

Vi vil gøre det nemt for dig, og derfor har vi udvidet byttereglerne til julen 2025.

Gaver købt fra 1. november - 24. december kan byttes t.o.m. 22. januar i alle vores butikker.
Ved køb af julegaver online, kan du vælge ønsket gavedato (fx. 24. december) i checkout for at have den gældende byttefrist t.o.m. 22. januar.

Varen skal være i original emballage.
Ved udbetaling af penge skal bon medbringes.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af varer, som er fremstillet efter kundens specifikationer eller som har fået et tydeligt personligt præg.
Der er ikke fortrydelsesret ved køb af varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen på hudpleje, håndpleje, hårpleje, parfumer, kropspleje, makeup, chokolade, kaffe, krydderier, spiritus eller andre fødevarer. 

Bemærk at der ikke er fortrydelsesret ved køb af billetter til events der afholdes i vores butikker. Du må gerne videresælge din billet til en anden. Der skal blot fremvises ordrebekræftelse. 
 

Sådan fortryder du

Du fortryder dit køb ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til:
Bahne Sørensen A/S Nytorv 9B, 1. tv
4200 Slagelse

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.


Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt dit køb, eller ønsker din vare ombyttet, skal du selv betale for returfragten og evt. fremsendelse af ny vare. Ønsker du at sende din vare retur, kan du benytte dig af returformularen, som du finder her. Varen skal sendes uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du er altid velkommen til at returnere eller bytte din vare i en af vores Bahne butikker over hele landet. Her skal du blot medbringe din faktura, som du modtog per e-mail for at modtage pengene retur, og fremvise det digitale byttemærke modtaget i ordrebekræftelsen for at ombytte til anden vare.

Fortryder du købet af et møbel, kan dette ikke returneres med almindelig post. Udgifterne til returnering af varerne forventes højst at beløbe sig til 1000 kr.


Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Returnerer du hele din ordre, refunderes de oprindelige fragtomkostninger forbundet med ordren. Det koster 59,- at returnere dele af eller hele din ordre, som fratrækkes returbeløbet. Såfremt du returnerer dele af din ordre, vil dine oprindelige fragtomkostninger forbundet med købet ikke blive refunderet. Refusion af oprindelige fragtomkostninger gælder dog ikke ekstra omkostninger, hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.


Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Ved returnering i butik vil du få refunderet dette beløb i butikken.


Varens stand ved returnering

Du hæfter for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.


Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.


Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Vi anbefaler derfor at du gemmer postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Ved køb af varer anvendes købelovens regler. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel kan være en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Almindelig slitage eller skader du selv har påført varen, er ikke en mangel.


Opdager du en mangel, skal du reklamere til os indenfor rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid indenfor rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Vi anbefaler derfor at du gemmer din kvittering.

Hvis der mod forventning skulle være fejl, mangler eller skader på dine varer ved modtagelse bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Du kan kontakte Bahnes kundeservice direkte på kundeservice@bahne.dk eller på 38405001, hvor vi vil hjælpe dig hen mod en løsning. Reklamationer bør ikke returneres uden forudgående aftale med Bahne kundeservice.

Transportskader

Er din vare blevet beskadiget under transport bedes du fremsende dokumentation til vores kundeservice pr. mail: kundeservice@bahne.dk. Så kan vi hjælpe dig bedst muligt.

Billederne skal tydeligt vise den indre og ydre emballage, hele produktet samt selve skaden.

Vi har brug for at få tilsendt følgende dokumentation:

  • Billede af skaden på varen i dets emballage, så vi tydeligt kan se skaden samt emballagen, hvori varen har været beskyttet.
  • Billede af pakkens samlede indvendige beskyttelse.
  • Billede af forsendelseskassen.
  • Billede af fragtlabel hvorpå track & trace eller pakkenummer fremgår.
Vi beder dig gemme emballagen/forsendelseskassen indtil din sag er afsluttet.

Klagemuligheder

Kan du og vores kundeservice ikke blive enige om en løsning, har du følgende klagemuligheder. En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil herefter forsøge at løse tvisten ved mediation, og lykkes det ikke at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. 

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen, du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr.
Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet. 

Gavekort

Brug gavekort på Bahne.dk
Gavekort bestilt på og til Bahne er gyldige i 3 år fra udstedelsesdato. En eventuel restværdi kan indløses indtil et år efter gavekortets udløb. Gavekort kan benyttes i alle vores butikker og på Bahne.dk. 

Køb af digitale gavekort på Bahne.dk
Det er muligt at købe digitale gavekort på Bahne.dk der kan indløses i alle vores butikker og på Bahne.dk. Ved køb af et digitalt gavekort, modtager du det på mail indenfor 15 minutter. Gavekortet bliver tilsendt på din mail og kan herfra udprintes.

Ønsker du et andet beløb end de tilgængelige muligheder, kontakt kundeservice på kundeservice@bahne.dk.


Refundering af gavekort
Det er ikke muligt at annullere købet af et digitalt gavekort på Bahne.dk. Du kan altid* vælge at få dit digitale gavekort udbetalt i en af vores butikker indtil et år efter gavekortets udløb. 

Har du et fysisk gavekort (kort) og ønsker det udbetalt, kan du ligeledes få det udbetalt i en af vores butikker.

*Det er ikke muligt at udbetale gavekort betalt med Viabill i vores butikker. Kontakt derfor kundeservice på kundeservice@bahne.dk 

Andre betingelser for brug af gavekort
Bahne er ikke ansvarlig for bortkomne, ødelagte, deaktiverede eller stjålne gavekort. Gavekort gælder i 3 år fra udstedelsesdato, og kan bruges i alle vores butikker og på Bahne.dk.

Salg & import af fødevaregodkendte varer 

Vi gør opmærksom på at Bahnes eget brand, Bahne & co., er godkendt til at importere produkter i kontakt med fødevarer og ligeledes er varerne fødevaregodkendte.
Find bevis hos Fødevarestyrelsen her

Andre vilkår 

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun hvis fortrydelsesretten gøres gældende.
Til: Bahne Sørensen A/S
Nytorv 9B, 1. tv
4200 Slagelse
kundeservice@bahne.dk


  • Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
  • Bestilt den (*)/modtaget den (*)
  • Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
  • Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
  • Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
  • Dato

(*) Det ikke relevante udstreges